Srpen 2010

Thomas Andrews

30. srpna 2010 v 8:57 | Autor |  Osobnosti u zrodu
Thomas Andrews (7. února 1873 Comber, Severní Irsko - 15. dubna 1912 Titanic) byl lodní konstruktér, hlavní konstruktér Olympiku,Titaniku, Britanniku. Již od mládí projevoval nadšení pro stavbu lodí. V 16 letech, po ukončení školní docházky na Royal Belfast Academical Institution, nastoupil jako učeň do loděnice svého strýce Williama Jamese Pirriea, jedné z nejprestižnějších loděnic světa - Harland and Wolff v Belfastu. 24. června 1908 se oženil s Helen Reilly Barbourovou a roku 1910 s ní měl dceru Elizabeth.
Před plavbou Titanicu stál v čele konstrukčního oddělení a byl výkonným ředitelem společnosti Harland and Wolff, podřízený pouze jejímu prezidentovi (Pirremu). Většina zdrojů jej popisuje jako člověka, který se všemožně snažil pomáhat, rozdával lidem vesty, pomáhal jim do člunů, snažil se, aby čluny byly co nejvíce obsazovány a v posledních chvílích Titanicu házel z paluby sedačky lidem ve vodě. Naposled byl spatřen v kuřáckém salonku I. třídy ve 2:10 h, deset minut před tím, než se Titanic potopil. Jeho záchranná vesta ležela na jednom ze stolků, on sám stál před krbem, ruce skříženy na prsou a hleděl do prázdna. Stevard, který jej takto zastihl, se pokusil jej přimět ještě k pokusu o záchranu, ale stavitel už vůbec na nic nereagoval. V Belfastu byla jemu a dalším devíti mužům vyslaným loděnicí, vystavena socha na jejich památku. Měli dohlédnout na to, zda vše uspokojivě funguje a všichni při neštěstí zahynuli.
wikipedia.org

Paluba A

29. srpna 2010 v 9:29 | Autor |  Paluba A

Pod člunovou palubou byla asi 150 metrů dlouhá paluba A. Téměř celá byla využita k ubytování cestujících I. třídy. V přední části bylo 34 kajut a za nimi značný počet společenských místností včetně čítárny, písárny, kuřáckého salónu, haly a zimní zahrady. Po stranách vedly promenády ze kterých byly vyvedené vchody do vnitř lodi. Po stranách promenád se opírala lehátka která byla příjemným zpestřením dne.
Promenáda nebyla jako na Titaniku zakrytá menšími okénky ale byla celá "otevřená". Na Titaniku byla částečně zakrytá protože, si cestující trochu stěžovali že na první plavbě Olympiku po promenádě foukal vítr. Na přídi se nacházelo Velké schodiště které vedlo až do jídelny první třídy tedy na palubu D a níž, a na zádi druhé schodiště téměř identické jako to přední ale menší a končilo na palubě C.
















Grafická rekonstrukce nehody s lodí Hawke

18. srpna 2010 v 16:26 | Autor |  Osudové okamžiky a kariéra
20.září 1911. Olympic vyplouvá do New Yorku ze Southamptonu. Olympic je již v zátoce když najednou se blíží britská válečná loď HMS Hawke. Loď je nebezpečně blízko. Hawke naráží do zádě na pravoboku Olympiku. Otřesy jsou cítit. Hawke se zařezává do Olympiku. Proráží dvě vodotěsné oddělení. Do lodi se valí voda. Není to však nebezpečné pro loď. Loď je schopna doplout do přístavu v Southamptonu. Hawke má těžce zdeformovanou příď. Rozbíhá se vyšetřování. Obě lodi jsou podrobené vyšetřování. Olympic stojí v Southamptonu s velkou dírou v zádi. Po nehodě je díra v trupu uzavřela dřevěným krytím. Poté odplouvá na opravu a je mu zaplátována díra a je opravené vodotěsné oddělení. Oprava v loděnicích Harland and Wolff trvala přes dva měsíce a dokonce byla pozastavena stavba Titaniku, který musel Olympiku uvolnit místo v jediném suchém doku na světě, kam se takto velká loď vešla. Na opravu Olympiku byl také použit lodní šroub vyrobený původně pro Titanic. Jako viník nehody byl stanoven Olympic, a tak společnost nemohla vymáhat způsobenou škodu ani ušlý zisk.

Staly se parníky se RMS Olympic a RMS Titanic součástí pojistného podvodu?

18. srpna 2010 v 15:23 | Autor |  Ostatní
Byly lodě Olympic a Titanic záměrně zaměněny jako součást pojistného podvodu?

Tento problém byl uměle vytvořen před několika lety, kdy se objevily domněnky, že Olympic, který byl těžce poškozen při srážce a nebylo možné jej opravit, byl poslán zpět do doku a jeho identita byla záměrně zaměněna s Titanikem, který byl tehdy teprve stavěn. Tato "teorie" pak dále pokračuje tvrzením, že "Titanic" (tedy ve skutečnosti poškozený Olympic) se pak střetl s ledovcem záměrně, jako součást velkého pojistného podvodu. I když způsobené ztráty na životech byly skutečnou nehodou, protože nedaleko měla být linková loď Baltic společnosti White Star a hrdinně cestující zachránit. Tato teorie byla kompletně vyvrácena dobře zdokumentovanými fyzickými odlišnostmi mezi Olympikem a Titanikem. Navíc žádný artefakt, který byl součástí lodního trupu nebo vybavení Titaniku, nenesl jiné identifikační číslo než číslo trupu Titaniku - 401. A stejně tak byly v průběhu let na aukcích prodány stovky předmětů pocházejících z Olympiku, který byl v roce 1935 rozebrán do šrotu. Žádný předmět z Olympiku však nikdy nebyl označen jiným identifikačním číslem, než bylo číslo jeho trupu - 400.

Vrátíte se zpátky na Olympic? Tip na výlet.

18. srpna 2010 v 14:25 | Autor |  Ostatní
Chcete se vrátit na palubu Olympiku? Tady vám dávám tip na výlet do Anglie do White Swan hotelu. Ve zdejším hotelu je obložení ze společenské místnosti Olympiku. Prostor je upravený do restaurace. Tady je odkaz na stránky hotelu. Je to výborná příležitost zakusit krásu Olympiku která přežila zub času.
asdfasdfasdfasd
sfsdfsdfsd



















tretwetwertwert


SS Traffic

7. srpna 2010 v 10:39 | Autor |  SS Nomadic & SS Traffic
sdfsdfsdfsf
SS Traffic byl sesterskou lodí SS Nomadiku společnosti White Star Line. Hrál důležitou roli v příběhu Titaniku, protože sloužil luxusním lodím třídy Olympic. Traffic převážel několik pasažérů 3. třídy na Titanic před jeho první a poslední plavbou. Byl postaven v loděnicích Harland & Wolff v Belfastu stejně jako Titanic. Stavba začala 22. prosince 1910 a na vodu byl spuštěn 27. dubna 1911. Zkoušky podstoupil 18. května 1911 a 27. května byl předán White Star Line. Roku 1934 byl prodán společnosti Sociéte Cherbourgeoise de Remorquage et de Sauvetage a přejmenován na Ingenieur Riebell. Roku 1940 se mu podařilo uniknout před Němci. Poté byl upraven na ozbrojenou přímořskou loď. 17. ledna 1941 byl torpédován Royal Navy a potopil se. Poloha vraku je doposud neznámá.
kjhkhjkhkjhjk


















Zdroj Wikipedia.org

Olympic v týdeníku

7. srpna 2010 v 10:11 | Autor |  Videa
Olympic v Britském Týdeníku o nehodě s lodí Nantucket.(Omluvte špatnou kvalitu)

Olympic v přístavu

7. srpna 2010 v 10:07 | Autor |  Videa

Člunová paluba Olympiku

7. srpna 2010 v 10:01 | Autor |  Videa

Olympic odplouvá

7. srpna 2010 v 10:00 | Autor |  Videa




SS Nomadic

5. srpna 2010 v 21:45 | Autor |  SS Nomadic & SS Traffic
SS Nomadic je parník společnosti White Star Line, který byl spuštěn na vodu 25. dubna 1911 v Belfastu. Byl postaven jako pomocná loď pro luxusní plavidla RMS Olympic a RMS Titanic a je posledním existujícím parníkem rejdařství.
Kýl Nomadicu byl položen v loděnicích Harland and Wolff v Belfastu roku 1910. 25. dubna 1911 byl spuštěn na vodu a 27. května předán rejdařství White Star Line. Parník byl 67 metrů (220 stop) dlouhý a 11,3 metrů (37 stop) široký, s hrubým výtlakem 1 273 tun. Byl vybaven dvěma trojlistými lodními šrouby, které zajišťovaly maximální rychlost 12 uzlů. Spolu se sesterskou SS Traffic byly používány jako zásobovací lodě, které přepravovaly pasažéry a náklad z přístavu v Cherbourgu na luxusní Olympic a Titanic kotvící nedaleko na moři (samotné byly tak obrovské, že by se do přístavu nevešly). Zatímco Traffic ale sloužil třetí třídě, Nomadic byl vybaven luxusnějšími interiéry odpovídajícími lodním lístkům pro první a druhou třídu. Po jeho palubách se prošlo mnoho osob, které po zkáze Titaniku vešly do dějin, včetně nepotopitelné Molly Brownové, manželů Duff-Gordonových nebo Benjamina Guggenheima, který se rozhodl zemřít jako gentleman, ve svých nejlepších šatech. Během první světové války byl Nomadic používán k přepravě amerických jednotek v Brestu. V roce 1927 byl prodán společnosti Compagnie Cherbourghoise de Transbordement a posléze v roce 1934 přešel do rukou Société Cherbourghoise de Remorquage et de Sauvetage. Během druhé světové války pod jménem Ingenieur Minard opět posloužil jako vojenská loď. Po skončení války se vrátil ke svému původnímu poslání, tedy coby zásobovací loď společnosti Cunard White Star (White Star Line a její sok Cunard Line se v roce 1934 sloučily), a to plnil dlouhé roky až do listopadu 1968. Sloužil mimo jiné proslulým parníkům Queen Mary a Queen Elizabeth. V roce 1974 Nomadic přešel do osobního vlastnictví a jeho nový majitel jej změnil na plovoucí restauraci na řece Seině v Paříži, přímo naproti Eiffelově věži. Po uzavření restaurace zde opuštěný parník po určitý čas pomalu chátral, a to až do roku 2003, kdy byl přemístěn do přístavu v Le Havru.































































Zdroj: Wikipedia.org


Tělocvična

5. srpna 2010 v 9:38 | Autor |  Člunová paluba























Tělocvična byla zařízena v edvardovském stylu s bíle natřeným obložením stěn a podlahu pokrývaly osmihrané bílé linoleové dlaždice s modrými kostičkami mezi nimi. Na stěně naproti oknům byly v mahagonovém rámu dvě osvětlené tabule; na jedné byla mapa světa s vyznačenými trasami parníků společnosti White Star Line a na druhé průřez Olympikem. Do tělocvičny bylo možno vejít buďto z venku ze člunové paluby, anebo zevniř, z haly první třídy. Kromě obvyklého veslovacího tranžeru, boxovacího pytle a dvou rotopedů (na velkých hodinách před nimi bylo možné sledovat, kdo z "cyklistů" urazil větší a jakou vzdálenost). Dva mechaničtí koně (jeden z nich byl vybaven dámským sedlem) napodobovali pohyb jízdy na koni. Hojně byl používán též vlnící se "velbloud," přístroj k posilování zad a břišních svalů. Po takovémto cvičení byly připravené mechanické buchary k promasírování svalových křečí. Tělocvična měla pevně stanovené otevírací hodiny, aby byla cestujícím dána možnost cvičit v soukromí s příslušníky jejich vlastního pohlaví či věkové skupiny: Pánové od 6 do 9 hodin, dámy od 10 do 13 hodin, děti od 13 do 15 hodin a pánové od 16 do 18 hodin.
From TitanicWorld.cz













































































































titanicworld.cz

Aktivity pro pasažéry na uvolnění

4. srpna 2010 v 21:16 | Autor |  Život na lodi

Na Olympiku se dal mimo kadeřnictví nebo restaurantů a kaváren navštívit plavecký bazén o rozměrech 10 x 5 metrů na palubě F.
Turecké lázně byly vykládáné zlatými ornamenty a vybaveny lehátky a s ochlazovacími místnostmi a parní mítnosti. Pokud si zákazník přál mohl mít i masérku. Ale nebylo to zdaleko všechno čím by si mohl člověk zdokonalit kondici. Byla možnost si natáhnot síť na člunové palubě jak se zachyceno z Olympiku.
Byla zde taky tělocvična s elektrickým koněm a velbloudem a veslovací přistroj a pytel na box a mnoho jiných náčiní, dále squashový kurt, a bazén.
Člověk se mohl zocelovat při cestě aniž by seděl někde v kavárnách nebo restaurantech.
Toto platí ale asi jen pro pasažéry z první třídy.
Pro dlouhé procházky byly dlouhé promenádní paluby jako stvořené a když pasažér chtěl mohl si zapůjčit lehátko za jeden dolar a na člunové palubě a mohl si zarelaxovat při šumu moře s občerstvením co roznášeli stevardi.Byla to káva , čaj , bujon nebo sendviče.Okolo sedmé se podávala večeře která byla hlášena na palubě trubkou sloužícím stevardem.
Pro děti bylo také vyžití, na promenádě na palubě A se u stěžně instalovala tyč na kterou se zavěsili houpačky.