Leden 2011

Kýl

26. ledna 2011 v 14:19 | Autor |  Stavba
Kýl prochází po celé délce lodi a je hlavním nosníkem, na němž spočívá celá další konstrukce. Je to ocelový plát položený na masivní dubové špalky, 120 až 150 centimetrů široký a 7 až 10 centimetrů silný, složený z mnoha pevně spojených dílů. Protože kýl je základem konstrukce lodi, musí být dokonalost sama. Jeho správné položení je prověřováno s největší pečlivostí. Dlouho se tak dělo následující metodou: po celé délce kýlu byly v pravidelné vzdálenosti umístěny kůly s malým otvorem uprostřed, poté se na jednom konci této řady rozsvítilo světlo, a jestliže je bylo možno vidět řadou otvorů z druhé strany, byl kýl položen řádně, jestliže ne, bylo kýl nutno opravit a vyrovnat. Na plochý kýl se- opět po celé délce lodi- upevní vertikální kýl. Nad ním jsou od přídě k zádi příčné nosníky s přinýtovanými ocelovými pláty tvořícími horní část dvojitého dna, rozděleného přepážkami na velký počet vodotěsných oddílů. Užívaných jako nádrže oleje nebo zátěžové vody.
Na fotografiích je kýl Olympiku i Titaniku.
slipway
keel
slipway
keel
keel
keel

from titanicworld.cz

Kotelny

22. ledna 2011 v 10:51 | Autor |  Paluba G
Všechny kotle měly průměr 4,79 metrů, oboustranné byly 6,08 metrů dlouhé a jednostranné 3,5 metru. Každý oboustranný kotel měl šest topenišť a jednostranný tři topeniště, využívající přirozeného tahu, posilovaného větráky vhánějícími vzduch pod rošty. Na Olympiku bylo 29 kotlů. Po generální úpravě pohonu z páry na na naftu musel být jeden kotel vyměněn za menší kvůli vnitřní obšívce. Komíny které odváděly splodiny a kouř byly první tři, čtvrtý byl jako ventilace z kuchyně. Kotlů bylo vedle sebe 5. Po již zmíněné generální úpravě byl snížen počet topičů z 350 na 60. Z kotelen vedlo dvojité parní potrubí do strojovny. Kotelny byly propojeny vodotěsnými elektricky ovládanými dveřmi které se v případě nouze uzavřely téměř okamžitě. Do kotelen se chodilo po žebřících. V kotelnách byl telegraf který přijímal rozkazy z můstku, ohledně rychlosti, a přikládání nebo uzavření regulátorů spalování.























































































část textu z titanicworld.cz



Video ze stavby (1910)

9. ledna 2011 v 20:51 | Autor |  Stavba

Turecké lázně

9. ledna 2011 v 11:05 | Autor |  Paluba F
bath2

Turecké lázně se nacházely na palubě F. Lázně byly tvořeny několika místnostmi. Ochlazovací místnost byla vykachličkovaná detailně zdobenými malými kachličkami modré, zelené a bílé barvy, s kombinací dřevěného obložení. Po stranách byla lehátka. V místnosti se nacházely i stolky s uměleckým vyřezáváním, zrcadlo, převlékací kabinky. Okénka v místnosti byla kryta dřevěnou umělecky ztvárněnými mřížkami. Podlaha byla dlážděná s dlaždičkami modro-bílé barvy se vzorem. Strop byl kazetový zasazený do červeného kontrastu se zlacením. Osvětlení bylo v podobě malých "lucerniček".
Dále zde byla třeba místnost s párou, horkým vzduchem.
Pod článkem naleznete plán celého prostoru Tureckých lázní i s bazénem a ukázku vzorku dlaždiček.





bath
plan
plan2

































































































Presentation of the Titanic Quarter

5. ledna 2011 v 19:15 | Autor |  Titanic Quarter
Tato ukázka to přestavuje novou čtvrť v Belfastu která bude jako památník Titaniku. Čtvrť Titanic Quarter bude mít dva parky na místě skluzů Titaniku a Olympiku, Britanniku. Okolo bude obytná zástavba a unikátní memorial a muzeem s kinem. Budou zde i další atrakce. Celá stavba se otevře na sté výročí potopení Titaniku v roce 2012.

titanic quarter
titanic quarter 2

Dokument, Deep Inside the TITANIC

1. ledna 2011 v 11:33 | Autor |  Dokumenty
dsicovery channel logo











Dokument Deep Inside the TITANIC, vás zavede do útrob slavného parníku který spočívá na dně Atlantiku. Velmi kvalitně provedený dokument od Discovery Channel můžete shlédnout hned pod textem. Pěknou podívanou:)
Upozoňuji že dokument je nahrán na serveru Youtube.com.