Nákladové prostory, nakládací jícny

22. května 2011 v 9:53 | Autor |  Stavba

Pro uložení větších zásilek a ostatních zavazadel, pošty, automobilů a mnoho dalšího sloužily nakládací prostory v podpalubí. Zavadla cestujících se třídila na ty co si cestující ponechávali u sebe v kajutě s označením "Wanted in Cabin" a ten co cestující nechali uložit do nákladového prostoru s označením "Not Wanted in Cabin". Náklad byl různý, klasický náklad jako zavazadla cestujících, zásilky, pošta, a v průběhu let když se rozvíjel automobilový průmysl tak se také na palubě objevily automobily. Olympic měl před svým jménem zkratku která slouží k označení toho jakou funkci má loď. Olympic měl zkratku "RMS" (Royal Mail Steamer - Královský poštovní parník).
Náklad se přepravoval do podpalubí na přídi do tří nákladních jícnů a na zádi do dvou nákladních jícnů. Bezpečný a bezproblémový náklad zajišťovaly elektrické nákladní jeřáby které byly obsluhovány personálem lodi. Jeřáby náklad zvedly do potřebné výšky a nasměrovaly do nákladního jícnu s pomocí několika osob, kde ho spustily na určené místo kde si ho přebral personál a zařadil ho.
Po naložení se ramena jeřábů sklopila zpět do své původní polohy a začalo se k uzavíráním jícnů. Nejprve se uzavřela spodní víka na palubě D na přídi ve Společenské místnosti III. třídy která měla označení na plánech "3rd Class Open Space". Přes šachtu se přeložily kovové prfily a poté plaňkové desky které tvořily po složení víko a okolo jícnu bylo natáhnulo řetízkové zábradlí proto aby cestující nepřišli do styku s nákladovým jícnem kvůli možnému nebezpečí pádu do jícnu. Následovalo uzavření horních vík na palubě C stejný způsobem jako před tím. Poté se ještě natáhla přes horní okraj víka plátěná plachta která se musela utáhnout na okrajích aby se napnula , a tím chránila před deštěm, větrem, a sněhem.

 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama