Vodní zásoby, doplňování vody

8. května 2011 v 12:22 | Autor |  Stavba

Voda byla pro loď nezbytnou věcí bez které by nemohla pracovat. Voda se používala v kotelnách pro ohřev vody a tím výrobu páry pro parní stroje, pro hygienu, vaření, úklid, zátež. Voda se uskladňovala na spodní palubě u turbíny v tancích s čerstvou vodou nebo ve dně lodi. Voda na dně lodi sloužila taky jako zátěž takzvaná "balastní". Voda se dělila na užitkovou a pitnou. Voda ve sprchách byla sladká ale voda vedená do van byla slaná a slaná byla i v bazénu. K vytažení vody sloužila místnost na člunové palubě s označením "Tank Room" která se nacházela před zadním světlíkem zadní kopule a zajišťovala rozvod do všech míst na lodi výkonými čerpadly.
Voda se před cestou čerpala v docích pomocí hydrantů s hadicemi které dopravovali vodu do potrubí a to pak do zásobníků. Zásobníky byly schopné zajistit vodu bez čerpání z moře po celou plavbu bez sebemenších obtíží. Vodu si po celou dobu loď vezla vlastní. Čerpání vody z moře ani nebylo výhodné díky tomu že nebylo v té době odsolovací zařízení.
Odpadní voda a splašky byly vevedené ven odpadními rourami takže odpad šel do moře.
Na obrázku pod textem je detail na člunovou palubu kde se nachází místnost pro vytažení vody "Tank Room".











































































 

7 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Benny Benny | 29. října 2011 v 13:38 | Reagovat

Není náhodou na 2. fotce odspoda voda z chladiče?

2 olympic-whitestar olympic-whitestar | 29. října 2011 v 14:20 | Reagovat

nn :)

3 svetlodi20 svetlodi20 | Web | 17. listopadu 2011 v 14:52 | Reagovat

Jseš si tím vážně jistej, že to je chladič? ;-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama