Vratidla, kotevní navijáky, pacholata

31. května 2011 v 19:53 | Autor |  Lodní zařízení
Olympic měl nespočet navijáků. Jedním typem bylo vratidlo které bylo vysoce výkonné. Vratidlo se používalo v případě tažení lodě do suchého doku. Když Olympic potřeboval najet k nástupišti pomáhaly mu remorkéry které ho za vratidla pomocí lan tahaly nebo tlačily. Vratidla byla na palubě B a měla motory na palubě C. Ovládání bylo přímo u vratidla na palubě B. Vratidla měla parní stroj který byl velice výkonný a dokázal namotat lana bez sebemenších potíží. Možná v průběhu let během rozvoje techniky byly parní stroje vratidel odstraněny a byl nahrazeny elektrickými. Na zádi byla také vratidla, stejná jako na přídi. Jejich motory byly též na úrovni paluby C, za společenskou místností a kuřáckým salónkem III. třídy a jejich ovládání bylo též na palubě B. V tomto prostoru se nacházel i stroj který ovládal kormidlo.
Dále zde byly kotevní navijáky které musely vyvinout velkou sílu aby několika tunové řetěžy a kotvy každá o váze 15,5 tun bez obtíží ovládaly. Kotevní navijáky se ovládaly jako u vratidel a měly motor na palubě C.
"Pacholata" byla umístěna po bocích přídové paluby a na bocích záďové paluby. Pacholata byla kovová a sloučena do páru ale byla i kombinovaná se třemi hlavicemi a dvěma háky a nebo jenom dvouhlavicové s dvěma háky. Když loď kotvila u nástupiště, pacholata sloužila pro uchycování lodi.
































 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama