Červen 2011

Dnes před 100. lety vyplul poprvé RMS Olympic na svou první plavbu

14. června 2011 v 12:00 | Autor |  Ostatní

"Dnes před 100. lety vyplul poprvé RMS Olympic na svou první plavbu do New Yorku ze Southamptonu"




"Titanic Signature Project "

13. června 2011 v 18:25 | Autor |  Titanic Quarter

"Titanic Signature Project "




Otevřený prostor(Společenská místnost) III. třídy

13. června 2011 v 11:09 | Autor |  Paluba D
Otevřený prostor III. třídy se nacházel na palubě D pod promenádní palubou III. třídy u předních nákladních jícnů č. 2 a č.3. Místnost měla funkci společenské místnosti. K místnosti přiléhal bar který v sortimentu nabízel pálenky, tmavá irská,anglická piva a další. Uprostřed místnosti byly dva nákladní jícny které zasahovaly až na palubu C. Zde v místnosti byla jejich druhá víka která kryla šachtu. Okolo jícnů bylo nataženo řetězové zábradlí proti vstupu na víka jícnů kvůli možnému pádu do šachty jícnu.
Místnost měla klasický nábytek pro III. třídy tedy dřevěné židle se zaobleným opěradlem, stoly a také lavice narovnané vedle sebe. V rámci hygieny nebyl žádný nábytek ve III. třídě ve veřejných prostorách čalouněn. Podlaha byla pokryta linoleem. V místnosti byla dvě schodiště která vedla na spodnější palubu E a další dvě schodiště na palubu C. Na pravoboku byly lodní dveře které byly ze vnitř zabezpečny pečlivým uzavřením a mříží kvůli možném nebezpečí otevření dveří během plavby. Místnost byla po přestavbě v roce 1928 přeměněna na dvě samostatné místnosti, kuřácký salónek III. třídy a společenskou místnost III. třídy
Fotografie reprodukce otevřeného prostoru III. třídy Titaniku na palubě D - od "Titanic signature project Belfast"
Reproduction of Titanic's third class General room on D deck - by "Titanic signature project Belfast"

Ubytování I. třídy na palubě D

12. června 2011 v 17:00 | Autor |  Paluba D

Ubytování na palubě D nebylo rozšířené po celé palubě. První třída byla umístěna na přídi a II. a III. třída byla na zádi.
Ubytování patřilo ke standardu tehdejší doby. Kajuty byly řešeny dvojím způsobem.
První způsobem bylo že kajuty byly utvořeny do apartmánu. Aparmány se používaly pro cestování vetšího počtu osob. V případě že cestující nechtěl zbytečně pokoj navíc se apartmán rozdělil a přizpůsobil požadavkům. Druhý způsobem byly samostatné kajuty.
Každá kajuta obsahovala klasické vybavení, dřevěné postele, skříně, stolek se zrcadlem, umyvadlo kombinované se zrcadlem, topení, židle, lavice, lampičky a další. Kabiny byly v bílé barvě a podlaha byla tvořena linoleem a také kobercem.
Ke kabinám I. třídy vedly dva vchody od vchodu I. třídu u recepce I. třídy.
Kajuty neměly soukromou koupelnu a WC a tal byly na chodbách. Koupelny a WC byly zvlášť pro dámy a zvlášť pro pány.


Promenáda II. třídy

10. června 2011 v 21:05 | Autor |  Člunová paluba

II. třída na Olympiku měla velice dobré podmínky na tehdejší dobu. Mimo jiných výhod oproti III. třídě jako ve zdobnosti interiérů, v pestrosti jídelníčku měla také II. třída promenády na dobrých místech.
Jednou takovou promenádou byla promenáda na člunové palubě. Promenáda na člunové palubě byla slunné místo které bylo pro cestující velice příjemným zpestřením.
Promenáda se rozkládala na čtvrtině člunové paluby na zádi. Na člunové palubě se rozkládala i promenáda I. třídy která byla oodělena od promendády II. třídy zvláštním prostorem pro obslužný personál s označením "Engineers promenade".
Na promenádě II. třídy byl vyvýšený prostor střechy kuřáckého salónku I. třídy. Tento prostor byl přístupný cestujícím. Na vyvýšeném prostoru byl prostor ve kterém byl sklad lehátek, ventilátory, šachta turbíny na které byl nasazen čtvrtý komín který sloužil jako ventilace, dále šatna, a sklad pro palubní hry. Dále se v prostoru promenády II. třídy nacházel krycí světlík zadní kopule zadního schodiště I.třídy, vchod a schodiště II. třídy a místnost pro vytažení vody s označením "Tank Room".
Pasažéři si mohli zapůjčit dřevěné lehátko za jeden dolar a relaxovat na čerstvé vzduchu. Lehátka se hojně používala na promenádě II. třídy na člunové palubě. V I. třídě se na člunové palubě používala jen zřídka jelikož pasažéři neradi kličkovali kvůli lehátkům při procházce. A tak lehátka byla pouze na promenádě I. třídy na palubě A.
Na promenádě II. třídy také chodili stevardi jako v I. třídě a nabízeli lehké občerstvení.


Letecké snímky Olympiku

10. června 2011 v 11:22 | Autor |  Fotogalerie


Kompas

7. června 2011 v 7:40 | Autor |  Lodní zařízení

Olympic kromě lodní vysílačky, telegrafů, a dalších zařízení měl i lodní kompas který se nacházel na člunové palubě. Jeho pozice byla mezi druhým a třetím komínem. Kompas se nacházel na vyvýšené střeše společenské místnosti I. třídy. Tento vyvášený prostor byl volně přístupný pasažérům. Kompas byl umístěn na vyvýšeném můstku který by opatřen schodištěm aby k nemu posádka měla přístup. Okraje kompasu měly plátěné boky které byly v případě špatného počací zvednuty.
Na spodnější fotografii je Charlie Chaplin s Mary Pickford u kompasu.



Vchod II. třídy a schodiště II. třídy

6. června 2011 v 22:10 | Autor |  Člunová paluba
Vchod II. třídy se nacházel na člunové palubě na zádi za čtvrtým komínem. Na zadní straně se nacházely dva ventilátory. Vchod začínal na člunové palubě končil na palubě F. Schodiště bylo dvojité a byl mezi ním vsazená šachta s výtahem který jezdil až na palubu F. Celý prostor schodiště byl obložen hnědým dubovým obložením které bylo sice střídmější než v první třídě ale i tak krásné. Podlaha a schodiště bylo opatřeno linoleem které bylo stejné jako ve třetí třídě.
Naproti schodišti na palubě B se nacházel kuřácký salónek II. třídy, na palubě C to byla knihovna II. třídy, a na palubě D to byla jídelna II. třídy.
Vchod II. třídy měl ještě jedno patro ve které byl umístěn stroj výtahu.

























































RMS Olympic-Tribute

6. června 2011 v 18:54 | Autor |  Videa

Nakládací jícen č.4

3. června 2011 v 21:44 | Autor |  Paluba B
Olympic měl kromě předních nakládacích jícnů a záďových také jícen č. 4 který začínal na palubě B. Nákladní jícen č. 4 byl rozdělen dvou menších jícnů které byly od sebe několik metrů takže tvořily dva samostatné jícny. Jícny sloužily pro zásobování lodi potravinami. Každý jícen začínal na palubě B a končil na palubě G . Na pravoboku byl jícen spojen s vchodem z venčí s označením "Store Entrance" který se používal pro náklad potravin a na levoboku byl jícen s nakládacím vchodem přepaženým stěnou. Pro náklad se používaly dva elektrické nakládací jeřáby které byly umíštěné na konci promenádní paluby na palubě A.
Kryty jícnu byly plechové stejně jako plechový kryt na nákladacím jícnů č. 1 na přídi na palubě B.



























































































Příďové nakládací jícny č.2, č.3

3. června 2011 v 19:16 | Autor |  Paluba C
Náklad se přepravoval do podpalubí z paluby C pomocí dvou nákladních jícnů. Bezpečný a bezproblémový náklad zajišťovaly elektrické nákladní jeřáby které byly obsluhovány personálem lodi. Jeřáby náklad zvedly do potřebné výšky a nasměrovaly do nákladního jícnu s pomocí několika osob, kde ho spustily na určené místo kde si ho přebral personál a zařadil ho.
Po naložení se ramena jeřábů sklopila zpět do své původní polohy a začalo se k uzavíráním jícnů. Nejprve se uzavřela spodní víka na palubě D na přídi ve Společenské místnosti III. třídy která měla označení na plánech "3rd Class Open Space". Přes šachtu se přeložily kovové profily a poté plaňkové desky které tvořily po složení víko a okolo jícnu bylo natáhnulo řetízkové zábradlí proto aby cestující nepřišli do styku s nákladovým jícnem kvůli možnému nebezpečí pádu do jícnu. Následovalo uzavření horních vík na palubě C stejný způsobem jako před tím. Poté se ještě natáhla přes horní okraj víka plátěná plachta která se musela utáhnout na okrajích aby se napnula , a tím chránila před deštěm, větrem, a sněhem.