Duben 2013

Refit 1932

28. dubna 2013 v 13:02 | Autor |  Osudové okamžiky a kariéra
V roce 1932 prodělával Olympic značnou krizi díky úpadku lodní dopravy. Majitelé chtěli Olympiku vrátit jeho běžný standard cestujících a proto byl Olympic na čtyřiměsíce odstaven z transatlantických plaveb. Majitelé Olympiku prohlásili, že po refitu v březnu 1933 bude vypadat "Jako nový".
Zmodernozování se týkalo z velké části interiérů které se měly více přiblížit tehdy populárnímu stylu Art Deco. Art Deco se vyznačovalo svou podobnou z rozšířené secese, a svou barevnou výrazností. V tomto stylu se plavidla podřizovala módou žádající klientelou, zejména nové parníky jako na například MV Georgic, MV Britannic, Normandie.
Olympic byl však postaven z doby která se vyznačovala styly např. Versailles, Styl Královny Anny, Edwardovský, Empír, Gregoriánský. Tyto styly byly naprosto odlišné avšak designéři se je pokusili při modernizaci přiblížit současnému Art Decu.
Schodiště první třídy se znančně proměnilo. Jeho barva (ořechová) byla přetřena na jemnou avokádovou zelenou, kování a detaily v řezbě byly zvýrazněny zlacením což v kombinace se zelenou vypadalo vcelku vkusně, avšak jeden z návrhářů který Olympic navrhoval se zděsil a prohlásil že toto opatření je vandalismus.
Kajuty byly o několik tónů zesvětleny. Kajuty s bílým obložením a dubovým soklem byly zdetailněny jemnou růžovou nebo modrou či krémovou.
Ostatní interiéry zůstaly netknuté.
Technická stránka Olympiku prodělala pouze malé úpravy a seřízení strojů. Olympic dostal nový nátěr celého trupu, nástavby a také komínů.
Po nástupu do služby v březnu 1933 Olympic dosahoval rychlosti 23 uzlů.
Rok 1933 byl pro Olympic nejhorší za celou kariéru, byl totiž velice ztrátový. Za rok 1933 Olympic přepravil méně než 9000 pasažérů což bylo se srovnáním z minulých let naprosto alarmující. Počátkem roku 1934 se situace zlepšila, avšak opět zakolísala do záporných čísel.