Říjen 2014

Strojovna kormidla a mechanismus

12. října 2014 v 2:17 | Autor |  Paluba C
Za společenskou místností a kuřáckého salonu III. třídy se nacházel rozsáhlý prostor kormidelního systému a strojů vratidel. Celý prostor byl otevřený a natřený bílou po bocích záďových křivek.
Olympic pro své manévrování používal pohon kormidla pomocí soutavy čelních a kuželových ozubených kol. Celá soutava Wilson-Pirrie byla navržena a sestavena loděnicí Harland and Wolf.
Stroje byly poháněny stlačenou parou z potrubí vedoucí od kotlů. Olympic měl kormidelní stroje dva, jeden fungoval permanentně a druhý byl udržován v pohotovosti do zálohy v případě poruchy hlavního stroje.
Mechanismus se skládal z páky kormidla která byla spojena s pněm pružinami které tlumily nárazy na kormidla a tím na celý mechanismus čímž bránily jeho poškození. Hlavní páka se skládala ze dvou ocelových ramen a každé z nich bylo posazeno uprostřed soustavy. Nad soustavou byla kormidelní páka která se v případě poruchy dala ovládat pomocí palubních vratidel.